Co warto wybrać? Sprawdźmy! 👇

👉 Pieczywo pełnoziarniste zaspokaja apetyt na dłużej, jest sycące i zawiera sporo błonnika, który jest niezbędny dla zdrowego trawienia. Ciemny chleb ma także niższy indeks glikemiczny i mniej kalorii, usprawnia pracę jelit i spowalnia proces wchłaniania cukrów. Jeśli wybierzesz pieczywo z pestkami dyni, ziarnami słonecznika, siemieniem lnianym, suszoną śliwką czy nasionami chia - dodatkowo podniesiesz jego wartość prozdrowotną. Dobry ciemny chleb dostarczy Ci m.in. witaminy z grupy B, które są niezbędne dla zdrowia układu nerwowego, magnez, który wspiera zdrowie serca oraz cynk, który pozytywnie wpływa na kondycję skóry.

👉 Wybierając odpowiednie pieczywo dla siebie, uważnie czytaj etykiety - może się okazać, że pozornie "ciemny i zdrowy chleb" jest tak naprawdę "farbowany" karmelem. Jeśli masz kłopot ze znalezieniem smacznego i pełnowartościowego chleba, spróbuj upiec go w domowym zaciszu - nie jest to tak trudne, jak się wydaje i możesz do niego dodać wszystko to, co Ci najbardziej smakuje. Kanapki z ciemnego pieczywa świetnie nadają się na przekąskę w trakcie nauki czy pracy umysłowej, ponieważ energia z tego typu chleba jest uwalniana stopniowo i na długo 👍