W jaki sposób żywieniowo można wspierać pamięć i koncentrację? 🤔 Warto wdrożyć do menu kilka składników i dzięki temu zadbać o prawidłową pracę mózgu 🧠👍

☑️ Ważnym faktem jest to, że mózg wykorzystuje prawie 50% krążącej w krwioobiegu glukozy. Do prawidłowej pracy tego narządu potrzebujemy więc cukrów (najlepiej w postaci węglowodanów złożonych) oraz tlenu. Przed nauką warto wyjść na choćby krótki spacer. Możesz także przewietrzyć pomieszczenie, w którym będziesz pracować.
Do prawidłowej pracy umysłu potrzebujemy odpowiedniej dawki węglowodanów złożonych, które, w przeciwieństwie do cukru białego, podczas trawienia uwalniają glukozę do krwi stopniowo. Węglowodany złożone znajdziesz m.in. w zbożach, w pełnoziarnistej mące, w kaszach, fasoli, ziemniakach i soczewicy. Jako przekąskę możesz więc przygotować np. kanapkę z pełnoziarnistego chleba albo sałatkę na bazie kaszy.

☑️ W czasie nauki warto sięgnąć także po produkty zawierające witaminy z grupy B (np. tuńczyk, orzechy) oraz cenne kwasy omega (ryby morskie i oleje roślinne). Śmiało sięgaj po różne rodzaje orzechów, ponieważ są one źródłem żelaza, które jest nośnikiem tlenu oraz lecytyny, która współuczestniczy w budowie neuroprzekaźników. Nie zapominaj o piciu odpowiedniej ilości wody mineralnej, która zmniejsza ból głowy i rozjaśnia umysł 💧

👉 A co z piciem napojów zawierających kofeinę? ☕️ Jeśli chcesz dodać sobie energii w zdrowy sposób, postaw na energetyzujące koktajle z burakiem, zaparz sobie zieloną herbatę lub yerba mate. Te napoje, podobnie jak kawa, rozjaśniają umysł i pomagają się pozbyć senności i zmęczenia, ale są bezpieczne dla wszystkich. Unikaj zbyt dużej ilości kawy (zwłaszcza z kalorycznymi dodatkami) oraz energetyków, które niekorzystnie wpływają na pracę serca, ciśnienie oraz na układ trawienia.